сряда, 17 август 2011 г.

Окрошка

   Лятото е към края си,но се надяваме да ни дари с още не малко слънчеви и топли дни!
А аз продължавам поредицата от рецепти за студени летни супи - след Розова супа ,САЛМОРЕХО(Салморейо) - SALMOREJO  , Авголемоно  и Прясол от пържена риба  днес ви предлагам да опитате и окрошка,руска студена супа,далечен братовчед на нашия таратор,но с много по-богат набор от съставки.На пръв поглед може да ви се стори абсурдно - яйца,месо,зеленчуци,лук,подправки и всичко в една купа,но всъщност е доста вкусно и засищащо.
   Окрошката може да се приготви с кефир(айрян),с бял квас,с разсол от кисели краставички и дори има рецепти с бира.Подправя се с горчица,сметана или настърган хрян.Представям ви най-лекия вариант,с най-семпъл вкус - лятна окрошка.Аз я заливам с айрян,добре изстуден,с няколко бучки лед в каната.
 И така продуктите:
твърдо сварени яйца,нарязани на кубчета
колбас,сварено месо или шунка,също на кубчета
краставица,обелена,на кубчета
репички,на кръгчета
зелен лук,копър или магданоз
Тук към продуктите може да включите и сварен картоф,но и без него е вкусно,а и по-леко.
Всичко се смесва и разпределя по купичките.Отделно се приготвя айрян със сол,добавя му се лед.Окрошката може да се залее предварително и да се остави в хладилник,а може да се залее и непосредствено преди консумация.На мен втория метод ми харесва повече.




 

9 коментара:

pep-4o каза...

Звучи разхлаждащо в тази горещина :))
Явно и на някой друг му е горещо :)

fedora каза...

Не само звучи, ами е и наистина много разхлаждащо, Пепи :))
Прекрасно си се справила, Весичка. Имам кефир (отскоро ходя до руския магазин на Ботев, та се снабдявам), ще взема да врътна една окрошка :)
Хубав ден :)

vesi4ka каза...

Така е,Пепи :))),по цял ден сме под сенките :))
Благодаря ти,Федора!Ти си щастливка,за кефира :),аз имах преди време гъба,но я погубих...
Хубав ден и на вас,момичета!

Жани каза...

Ето какво ми липсва в тези горещини :)
Постарала си се да отгатнеш!

Kokona каза...

Както винаги, Веси, страхотни предложения! Пълна с идеи и много оригинална. :)
Заповядай при мен за награда :*

vesi4ka каза...

Добър апетит,Жани! :)
Благодаря,Даре,с удоволствие ще намина при теб,поласкана съм!

Анна каза...

О да! Любимото ястие на нашето семейство през лято! :) Има и още един вариант, айрян правиш не с обикновена вода, а с газирана! )))
Много вкусен блог))) Поздрави и хубав ден, Веси :)

Мъх каза...

Тази супа ме грабна веднага!
Благодаря ти!

vesi4ka каза...

Благодаря ви,Анна и Мъхче!