неделя, 23 януари 2011 г.

Млечна каша с печени чушки


    Има известни спорове,кому принадлежи тази рецепта - на капанците,населяващи селата около Попово(Паламарца,Садина ) или на хърцоите,които  живеят в някои от селата към Русе и Разград.Аз съм я научила от бабата на съпруга ми,от с.Костанденец,Разградско,която за съжаление не е вече сред нас.
   A истината е,че това е много ароматно,лесно и бързо за приготвяне ястие,при наличие на готови опечени чушки в хладилника.Необходими са:
десетина червени чушки,изпечени,обелени
1-2 с.л.брашно
0,5 л прясно мляко
олио
сол
сирене

Чушките се нарязват на ивички.
Запържват се в няколко лъжици олио, докато останат на мазнина.
Добавя се брашното, разбърква се няколко пъти, докато поеме мазнината, и се разрежда със студено мляко (за да не става брашното на бучки) до желаната гъстота.Ние обичаме по-гъстичка,но може да се направи и по-течна,да се топи с хлебче!
Посолява се на вкус и се доварява няколко минути.
При сервиране се слага сиренце.

3 коментара:

инж. Katsumoto каза...

Пробвах я- супер лянта манджа! Припомних си я от детските години.

Анонимен каза...

Аз също я приготвям.Знам я от моята свекърва,която е от с.Троица община Шумен

Анонимен каза...

Мога да кажа че ми е любимата лятна манджа. Само че аз като сваля от котлона вместо сирене слагам 2-3 с.л. заквасена сметана, въпрос на вкус може да опитате.